Creatief solliciteren

[ec_breadcrumbs show_home="Home"]

Elk mens is uniek. Maar als we solliciteren lijken we vaak erg op elkaar. Terwijl een onderscheidende sollicitatie je een enorme voorsprong kan geven bij een recruiter of werkgever. Hoe zorg je ervoor dat jouw sollicitatie opvalt? Hier een paar ludieke ideeën voor je. Om je creativiteit te prikkelen…

Bakkie doen?
Laat koffiebekers bedrukken. Stap op je fiets en rijd langs de leukste werkgevers in de stad. Overhandig ‘m bij de receptie: ‘Cadeautje voor uw HR-manager’.

Tip! Omdat dit best duur is (paar euro per stuk) kun je je laten sponsoren. Zoek een ondernemer in de familie of de kerk. Druk diens logo mee (en een tekst als: Van harte aanbevolen door Bakker Bernardus).

Bij ijdele werkgevers
Met je eigen Google advertentie kun je je nieuwe baas alvast laten merken dat je verstand hebt van online advertising. De ‘ad’ wordt boven aan de resultaten getoond bij een door jou gekozen steekwoord (Piet van Dijk). Voorwaarde: die baas moet dan wel zo ijdel zijn dat hij regelmatig op zijn eigen naam zoekt :-) Kosten: circa vijf euro.

Gesollicitaart!
De ‘gefelicitaart’ ken je wel, maar al eens gehoord van een ‘sollicitaart’? Jouw nieuwe werkgever vast nog niet. Als je van bakken houdt, kun je dat talent gebruiken om je nieuwe baas te verrassen! En het leuke is: zo’n taart gaat de hele afdeling rond. Tenzij ze collectief aan het lijnen zijn, nodigen ze je vast en zeker uit!

Als jij de komende tijd ook op een originele manier solliciteert, laat het ons weten via info@jobfish.nl! Dan kunnen we er een stukje over schrijven voor de volgende uitgave van Jobfish Magazine.